2010/05/17

Picknick på utflykt till stadsparken i Lund










Söta va

I går var en sådan dag då man inte känner för att göra något speciellt, inte har särskillt många kronor att röra sig med och regnet hänger i luften. Dessutom en uttråkad kille som har myror i kroppen.

Så vi bestämde oss för en utflykt till stadsparken i Lund. Vi packade lunch som blev en blandning av rester och lite annat som jag kunde hitta. Blåbärskrabbelurer, skinkgratäng, skinkcroassanger som mamma bakat, bullar, kakor, saft och vatten.
Bollen och ank mat såklart!
Vi var inte själva i parken, där var en del människor, men vi var ensamma om att picknicka!

När vi stod och matade ankorna blev Jonas och Wilda targets för fåglarna som satt ovanför. Och eftersom jag inte har minne som en elefant så ställde jag mig under samma träd några minuter senare men klarade mig precis!

Sedan hittade vi små skogar inne i parken där man kunde gå in och klättra i träd och bli jagad av drakar! Elliot blev tom. biten av drakarna.

Det var en hel dag med familje mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar