2009/04/07

Idag har vi varit hos läkaren

med Elliot. Han har alltid haft problem med sin mage, har aldrig haft någon normal konsistens på avföringen. Och nu måste detta kollas upp.
Troliga orsaker som läkaren sade var gluten, mjölk eller någon tarmsjukdom (ev. att tarmen är för snabb).
Olika prover togs, och fr.o.m. måndag ska vi utesluta allt vad mjölk heter.
Jag är så orolig. Att vara allergisk mot ett födoämne är ju ett hinder, visst man lär sig att leva med det. Men det finns där, det går inte att komma ifrån. Du måste alltid tänka ett steg längre, planera om du ska ut och äta, läsa alla innehållsdeklarationer.
I vår familj har vi mycket allergi, jag var allergisk mot allt i stort sett när jag var liten, min syster är allergisk mot en massa saker, och är även laktosintolerant. Min mamma är allergisk. Jonas har nötallergi.
Jag har erfarenhet, jag har levt med detta hela livet. Jag har läst otaliga innehållsdeklarationer, kan nämna olika ämnen som ingår i de flesta produkter som många inte ens vet att det fanns.
Jag vet att man lär sig, det blir en del av vardagen och inte ses som ett speciellt stort hinder efter ett tag. Men faktum är, en allergi är alltid en allergi.
Om ca två veckor får vi reda på vad proverna visade.
Jag vet inte vad jag ska "hoppas" på, det ena är värre än det andra känns det som.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar